Sign Board

Pengikut-Pengikut SETIA (u follow me,i WILL follow u)

Sunday, April 10, 2011

Rumah Nenek Aku Dimasuki Toyol????

toyol... itulah subjek entri aku kali ini...
semalam, aku digemparkan dengan penangkapan toyol..
di rumah nenek aku sendiri!
wah~~
aku xsempat tengok benda tu..sebab pakcik aku dah buang botol tu kat dalam laut tadi.. tapi aku ada bluetooth gambar toyol tu dalam botol dari pakcik aku...

so tengah hari tadi aku pon pergi la uma nenek aku, dengan harapan nak tengok toyol tu...
sampai je uma nenek aku ni, pakcik2 aku pon ada kat sana,,, dia citer la camner sorang ustad tu tolong tangkapkan toyol nih,, dia cakap ustad ni menggigil2 tangan dia tangkap toyol pastu masukkan dalam botol livita..

ye botol livita yang citonet (kecik)..

pastu dah tangkap dah, dia soal siasat toyol ni,, toyol ni kata tuan dia orang klebang.. haaa?? rumah aku kat sana..hahaha.. dia cakap dah curi dalam rm300 - rm400.. memang betul nenek aku cakap dah hilang banyak tu... pastu pakcik aku ni mintak ustad tu tanya,sape tuan dia,, ustad tu cakap, kalau dia bagitao pon,sumer tu tipu.. toyol ni pembohong..

*haa yang ni aku percaya,, orang2 klebang baik2 blake,,,hohohoho~~~

ustad tu cakap lagi, toyol ni akan masuk rumah bila nenek aku balik dari berniaga,bila nenek aku bukak pintu je,dia pon masuk.. (beradab rupanya).. skang ni ustad tu dah ajar pakcik aku pasang perangkap kat rumah nenek aku,dan aku sendiri dah tengok perangkap tu tadi.. so kalau membe2 toyol ni datang sebab nak cari membe dia yang xbalik2 lagi, nasib lah..

pastu pas dah selesai sumer, (termasuk azankan umah nenek aku ni), botol tu letak kat atas meja makan..hehehe... pastu, telefon rumah nenek aku ni betul2 menghadap meja makan tu...

nenek aku cakap.......

"malam semalam, aku tengah telepon pakcik kau, benda atas meja tu pandang je aku"

hahaha...

gler seram,, dah la nenek aku dok sorang2 kat uma,, uma kat kampung yang diberi nama SOLOK BIAK.. kampung tu plak ada 2 jalan kuar masuk tapi dua2 ada penjaga (kubur)..

ni haa pic toyol tu,, xbrape nak jelas lah,, aku pon kne zoom untuk cari muka toyol nih,,


*pssst... actually toyol lam botol ni tengah senyum.. bukan sebab nak posing ke ape, tapi sebab dia dah dapat duit yang nak dicuri,, pelik kan.. duit tu dah xbole dapat balik, xtao kenapa..

2 comments:

SK said...

teringat pula toyol maharaja lawak kelmarin..
hehehehehe

SPONGE said...

hehehe,, bukan toyolkiut yang slalu komen page SK ke??lalala.,.