Sign Board

Pengikut-Pengikut SETIA (u follow me,i WILL follow u)

Friday, January 28, 2011

Peristiwa di Klinik ^^


hohoho~~
semalam aku x gi keje... sebab aku nak poie klinik... sakit ape?? aku pon kurang pasti... sebab tu la aku poie klinik..
aku bangun pagi,kol 9 lebeh... pastu tetiba bunyi meset.. membe opis aku meset.. tanya aku poie keje ke x.. aku xbagitao sape2 yang ak mc..hohoho~~
then pas da andi, aku pon tros start enjin moto,rempit ke klinik kerajaan berdekatan.. sebab aku poie klinik kerajaan

>>>>murah, singgit je bayau..

pastu aku pon g la jmpe doktor...

suasana di bilik doktor (para pelakon>>aku dan seorang doktor)

doktor : ok apa masalah kamu?
aku: masalah saya banyak doktor,,, duit xde nk bli tu,bli ni,,, kebanyakan masalah saya sebab xde duit,, saya blajau lg, xkeje...
doktor : (mendengus) kamu sakit ape?
aku : oooo,,hehe,, saya sakit ****** la doktor... da sminggu sakit ni xhilang2.. takot ****** je...
doktor : (sibuk menulis laporan kat kad kesihatan aku),,, lagi?
aku : haa lagi 1, hidung saya asyik gatal2 la,, bersin je keje.. tu resdung ke doktor?
doktor : (sibuk menulis laporan kat kad kesihatan aku lagi),, ok saya bagi ubat ni nanti makan sebelum tdo je paham..
aku : (still xtao aku kene resdung ke x) ok baiklah doktor... err doktor, nak MC..
doktor : eh sakit kamu xserius,, saya xbole bagi MC ikot suke je.. MC saya bagi kat orang yang sakit serius je..
aku : (dah sminggu aku sakit xelok2,bagi aku serius) emm oklah~~
doktor : dah amek surat ni,bagi kat kaunter ubat,amek ubat..
aku : maseh doktor (sedih sbb xdpt MC)



suasana di kaunter ubat (para pelakon>> aku dan 2 orang staff kat farmasi)


aku : makcik,nk ubat (sambil hulurkan surat doktor)
staff 1 : (amek surat aku) (berbual ngan staff 2)
staff 2 : (berbual ngan staff 1)
staff 1 : nak ubat,makan malam je ubat ni (sambil hulurkan 2 jenis ubat)
aku : ok maseh,, em nak tanya,ubat resdung yang mana 1?
staff 1 : (berbual ngan staff 2)
staff 2 : (berbual ngan staff 1)
aku : makcik, nak tanya,ubat resdung yang mana 1?
staff 1 : (berbual ngan staff 2)
staff 2 : (berbual ngan staff 1)
aku : makcik, ubat yang lagi 1 ni pon makan masa malam je ke?
staff 1 : (berbual ngan staff 2)
staff 2 : (berbual ngan staff 1)
aku : (blah~~)


haa memang sedeh aku.. xdpt MC, pastu xlayan aku... pastu aku nak masuk opis pas smayang jumaat.. aku pon ngah tensen2, aku makan ubat tu walaupon tengah hari.. last2, tdo~~~ hohoho,, niat nak poie opis,hanya tinggal kenangan...~~

2 comments:

tiatyot said...

comel siot..tapi aku susah nak cuti..untuk penyakit kau, biar aku tanya pharmacist aku, senang je tu, kau kena amek supplement.

SPONGE said...

haha ko tao penyakit ak ke?