Sign Board

Pengikut-Pengikut SETIA (u follow me,i WILL follow u)

Sunday, May 4, 2014

Phone Call

Halooo dan Salam semua,,

Hari ini 5/5/2014, tetiba rasa nak sambung story kat blog ni lak,, Masa ni aku ngah kerja,, so inilah yang dinamakan mengular..hehe,,

Sejam sebelum aku mengarang entri ini, aku dapat panggilan dari sebuah bank,, Dengan segera aku jawab walaupun collegue aku ada kat sekeliling aku, dengan harapan ada job offer.. 

Bank: Helo, boleh bercakap dengan Encik Hafiz?

Me: Ye saya, ada apa yang boleh saya bantu?

Bank: Encik ada masa tak untuk bercakap dengan kami?

Me: Yes opkos!

Bank: Encik Hafiz, harini encik TERpilih untuk membuat personal loan dengan bank kami dengan interest yang .

Me: Wah yeke?! (Dalam hati, DEM)

Bank: Untuk pengetahuan encik, encik boleh memohon pinjaman sebanyak 6 kali ganda dari gaji encik.

Me: ...

Bank: ...

Me: Oh ye, interest dia lak kira camner?

Bank: Interest dia based on gaji encik la,, Sekarang gaji encik berapa?

Me: Gaji saya RM1XXX.

Bank: Oh sebenarnya untuk personal loan ni, gaji minimum encik mestilah RM3XXX.

Me: Pfft! (Dua kali ganda gaji aku)

Bank: Kalau macam tu encik, kalau encik naik gaji nanti baru call kami semula ok? Kami akan bantu encik.

Me: Okay cik. Babai.

Kesimpulannya......kepada para bankers, sebelum call potential customer tu, make sure study debit credit flow dalam akaun orang tu dulu..kan dah malu disitu.. PEACE.. hehe..








No comments: