Sign Board

Pengikut-Pengikut SETIA (u follow me,i WILL follow u)

Friday, May 6, 2011

especially for you with love, mother

masa kecil,
kau yang mandikan aku,
kau yang menyusukan aku,
kau yang menyuapkan aku makanan,
kau yang menyalinkan pakaianku,
kau yang menidurkan aku,

bila umur aku meningkat,
kau yang menghantar dan menjemputku dari sekolah,
kau yang menggosok pakaian sekolahku,apatah lagi membasuhnya,
kau yang mendengar rintihan aku pabila aku menangis,
kau yang mengajar aku erti kasih sayang,
kau yang sentiasa berada bersamaku,

sekarang,
kau masih lagi bersamaku,
masih menjaga aku bagaikan menatang minyak yang penuh,
sentiasa risau dengan keadaanku bila diriku dalam kesulitan,
sedangkan aku,
kadang-kala menyakitimu,
kadang-kala mengingkarimu,

sementara ada masa ini,
aku menyusun sepuluh jariku ini,
memohon maaf,
kerna ku tahu,
syurga ditelapak kakimu ibu..

selamat hari ibu...

No comments: